dijous, 31 de març del 2011

Els pous de gel.

Recentment el nostre Paer, igual que molts d'altres alcaldes d'aquest, el nostre país, just un dia abans que la Junta Electoral Central prohibís de fer inauguracions ni de publicar les grans coses que han fet durant el seu últim mandat, va tallar la cinta del nou parc de Santa Cecília o del nord del turó de la Seu Vella i d'accés al castell de la Suda per aquest vessant del turó, que com ja vam parlar al Nou ascensor, no és el del turista i la postal, sinó que és el nostre.
Doncs, com que ja sabien que sortiria la prohibició, van obrir a correcuita sense acabar d'enllestir.
Jo m'hi vaig passejar al dia següent mentre els obrers reparaven el que encara no s'havia estrenat i netejaven el que encara no havíem embrutat.
A la porta dels pous de gel hi havia un xicot molt net que escombrava el que es veu des de fora. Jo m'hi vaig colar. El que no es veu des de fora no ho han tocat. És ple de merda. Però encara vaig poder gaudir de la fresqueta i la immensitat d'aquests dos forats folrats de pedra que tenim al turó.
Si haguéssim d'omplir aquests dos megapous amb la neu que ens cau ara a Lleida em sembla que ens hi podríem estar molt de temps. Devia de nevar molt, en aquells temps per gaudir del gel que hi feien aquí dins... o és que importaven neu del Pirineu?
Si no els coneixeu, aneu-hi. Paga la pena.


1 comentari:

isa ha dit...

Fam moltes coses per conèixer Lleida, visites guiades i ara la suda, que aniré un diumenge a veure.la i gaudir de la visió de tota Lleida, i també esperaré a que estigui arreglat per pujar al nou ascensor. Es cert que sols s'arregla més el que es veu, la resta la limpien pel damunt o res, tal com dius dels pogu de gel, que no he visitat i he pasat per allí força vegades.La foto és molt xula, tindré que visitar els pous